برای مطالعه قسمت ۱ مقاله استراتژی شبکه های اجتماعی ، اینجا کلیک کنید

چگونه بازاریابی شبکه های اجتماعی از گذشته تا الان تغییر کرده است ؟

این تغییرات بیشتر از روش های توسعه یافته توسط گوگل نشأت میگیرد. یکی از این روش ها Micro-Moments نامیده می‌شود. منظور از آن لحظاتی است که وقتی مردم در یک صف طولانی هستند و یا به خاطر مشغله های مختلف روزانه خسته شده اند، اولین کاری که می‌کنند این است که با گوشی خود مشغول می شوند. اینها Micro-Moments هستند که گوگل سعی دارد با استراتژی های خود کاری کند تا مردم در این لحظات از گوگل استفاده کنند. بنابراین ممکن است دیگر یک استراتژی شبکه های اجتماعی قدیمی برای جذب مخاطبان کارساز نباشد.

چگونه در ۸ ثانیه ی اول توجه مخاطبان را جلب کنیم؟

مطمئنا اسلاید اول که حاوی تصویری از استراتژی محتوای شما است، اولین بخشی است که باعث می شود مردم روی آن کلیک کرده و محتوای شما را ببینند. همچنین ویدئو ها و لوگو نیز می توانند به همین شکل در جذب مخاطبان تاثیرگذار باشند. بنابراین، همیشه پیام با ارزش خود را در ابتدا قرار دهید.

شما باید بتوانید افراد را درست در همان ابتدا با تصاویر، ویدئو و یا هر محتوای دیگری که در شبکه های اجتماعی خود قرار می دهید، جذب کنید. این رویکرد دقیقا برعکس رویکرد خطی است، مانند مطالعه ی کتابی که در حساس ترین نقطه به پایان می‌رسد. بنابراین زمانی که میخواهید محتوایی در شبکه های اجتماعی خود قرار دهید، حساس ترین بخش را در آغاز نشان دهید و سپس وارد توضیحات طولانی‌تر شوید.

مردم چه زمانی از محتوا استفاده می کنند؟

اکنون، ما با توجه به بررسی‌های مختلف می‌دانیم که ۸۸ % مردم در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند. آن‌ها پشت چراغ قرمز توقف می‌کنند و با گوشی خود مشغول می شوند و به جست و جوی اطلاعات مختلف می پردازند. همچنین این بررسی‌ها نشان داده‌اند که ۸۲ درصد از افراد زمانی که منتظر هستند، از تلفن همراه استفاده می‌کنند.

آن‌ها در مواقعی که در رستوران برای گرفتن غذا در یک صف منتظر هستند، در انتظار شروع یک فیلم هستند و … باز از تلفن همراه خود استفاده می کنند. و همچنین ۹۵ درصد از مردم قبل از رفتن به خواب، از محتویات استفاده می‌کنند.

شبکه های اجتماعی

اجازه بدهید  Attention-Time  افراد در شرایط متفاوت را به محدودیت های زمانی مختلف بشکنیم. این به شما کمک می‌کند تا بدانید برای استراتژی محتوای خود در رسانه‌های اجتماعی باید چه کاری انجام دهید. بنابراین، ما فرض می‌کنیم که در هنگام رانندگی، زمانی که مردم پشت چراغ قرمز توقف می کنند و تلفن همراه خود را برمیدارند، برای استفاده از محتوای یک صفحه ۱ – ۳۰ ثانیه به شما  فرصت می‌دهند. 

در اینجا شما ۸ ثانیه وقت دارید تا توجه آن‌ها را جلب کنید. زمانی که یک فرد در صفی منتظر است ، ۱ – ۳ دقیقه ،و اما قبل از اینکه افراد به خواب بروند، این زمان بیش از ۱۵ دقیقه خواهد بود.

این آمار باید توسط طراح گرافیک در هنگام طراحی صفحات شما در کانال‌های شبکه های اجتماعی در نظر گرفته شود.

آیا راهی برای افزایش فالوور به صورت کاملا رایگان وجود دارد؟

بله، حتما. شما نباید بهایی برای هیچ یک از فالوور های شبکه‌های اجتماعی خود پرداخت کنید. و یا از رباتی برای افزایش فالور خود استفاده کنید. بلکه همه ی فالوور های شما باید افراد واقعی باشند. فقط مطالب با ارزشی ارائه کنید و اجازه بدهید مردم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

چگونه می توان از همان ابتدای کار فالوور جذب کرد؟

بهترین راه حفظ نام تجاری (برند) است. حتی اگر طرفدار و یا تعاملی نداشته باشید، باید به پست گذاری خود ادامه دهید. در ابتدا، جذب فالوور را کاملا نادیده بگیرید و در عوض بر روی ارزش محتوای خود تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که فالوور ها یکی یکی جذب می شوند نه اینکه هزاران نفر یکجا بدست بیایند.

شبکه های اجتماعی

معمولا فالوور ها به صورت نمایی رشد می‌کنند. هرچه افراد بیشتری شما را دنبال کنند، گردش محتوای شما بین افراد نیز بیشتر خواهد بود. پس این روند قطعا به سرعت رشد کمک خواهد کرد. در حقیقت این امر مانند یک استراتژی سرمایه‌گذاری است. شما وقتی ۲۰ ساله هستید شروع به سرمایه‌گذاری می‌کنید، و به تدریج وقتی شما پا در سنین میان سالی می گذارید ، نتیجه ی آن را می بینید.

تمام مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره شد نکات کلیدی برای بهبود استراتژی شبکه های اجتماعی هستند، که در اختیار شما قرار داده شد. ما در مقالات بعدی راجع به موارد بیشتری در این باره به طور مفصل بحث خواهیم کرد.

Recommended Posts


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *