کلمات اختصاری بازاریابی آنلاین

بازاریابی اینترنتی پر از کلمات اختصاری مختلف است و این امر برای مشتریانی که فرصت یا تمایلی به یادگیری این واژه ها ندارند خوشایند نیست.

با این وجود، قطعا به نفع شما خواهد بود که اندکی در مورد برخی از این علائم و واژه ها جست‌وجو کرده و یک شناخت کلی از آن‌ها بدست آورید. زیرا از طریق آن‌ها می توانید به کسب و کارتان رونق ببخشید و در نهایت فروش و درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد. اگر شما تاثیر این کلمات اختصاری را در کسب و کار خود بدانید، قطعا عملکرد وب سایتتان بهبود خواهد یافت و بازاریابی آنلاین شما نیز رو به رشد خواهد بود و از رقیبان خود پیشی خواهید گرفت.

CLV – Customer Lifetime Value (ارزش طول عمر مشتری):

اگر هدف شما از بازاریابی آنلاین این است که بازدیدکنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید، باید همان گونه که بازده سرمایه‌گذاری خود را ارزیابی می‌کنید، ارزش طول عمر مشتری (CLV) خود را نیز در نظر بگیرید. اگر تنها سود بدست آمده از تراکنش اولیه را در نظر بگیرید، مانند این است که شما ارزش کمپین بازاریابی خود را هم دست‌کم می گیرید. برای مثال، ممکن است پس از اینکه برا ی کمپین خود هزینه کردید، میزان فروش اولیه شما همانند قبل ادامه پیدا نکند و باعث از دست رفتن تمام تلاش ها و هزینه های بازاریابی شما شود. اما اگر این میزان فروش ادامه داشته باشد، اوضاع کاملا متفاوت خواهد بود.

CRO – Conversion Rate Optimization (بهینه سازی نرخ تبدیل در بازاریابی آنلاین)

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) یک مبحث تخصصی در حوزه بازاریابی اینترنتی است که روی جذب کاربران آنلاین، برای انجام بررسی های مختلف و یا ایجاد یک سفارش آنلاین، تمرکز دارد. متخصصان توصیه می‌کنند که طراحی، محتوا و کارکرد وب سایت خود را به گونه ای تغییر دهید که پیام شما به راحتی قابل درک باشد، توجه مخاطبانتان را جلب کند و همچنین آن ها را به ثبت سفارش ترغیب نماید؛ بنابراین توجه به این نکته برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم است. بسیاری از شرکت‌ها علی‌رغم داشتن محصولات و خدمات فوق‌العاده، در بازاریابی اینترنتی شکست می‌خورند. زیرا آن‌ها نمی توانند به خوبی پیام خود را به مخاطبانشان منتقل کنند و اغلب باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود. به عنوان مثال، افرادی را در نظر بگیرید که می‌ خواهند در یک نظرسنجی شرکت کنند، اما نحوه تکمیل فرم برای آن وب سایت را نمی دانند. بنابراین، در تکمیل فرم ناکام خواهند بود و وبسایت را ترک خواهند کرد.

CTA – Call To Action (دعوت به انجام عمل)

حتما شما هم می دانید که برای اینکه فروش بالایی داشته باشید، باید به درستی بتوانید از مشتریان خود تقاضا کنید تا محصولات یا خدمات شما را سفارش دهند و همین موضوع در بازاریابی اینترنتی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین دلیل هر صفحه ای از وب سایت که با هدف تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان طراحی شده‌است، به یک بخش CTA (دعوت به انجام عمل) قوی نیاز دارد. اگر CTA شما جذاب نباشد، در نتیجه شما قدرت کافی برای جلب توجه مخاطبان و جذب آن‌ها را نخواهید داشت. به همین دلیل است که یک متخصص حرفه‌ای در بازاریابی اینترنتی باید با شما کار کند تا بتوانید پیشنهادات جذابی برای بازدیدکنندگان خود ارائه کنید، به گونه ای که آن ها نتوانند به سادگی این پیشنهادات را نادیده بگیرند.  

KPI – Key Performance Indicator (شاخص کلیدی عملکرد در بازاریابی آنلاین)

اغلب کمپین های ضعیف در بازاریابی اینترنتی معیارهای مختلف زیادی را در نظر می‌گیرند؛ و یا حتی ممکن است معیارهای غلطی را هم بررسی کنند. یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI)، معیاری است که قابل اندازه‌گیری بوده و در عین حال برای کمپین شما بسیار مهم است. به عنوان مثال در بازاریابی تولیدی، یک KPI آشکار، ضروری و مهم بررسی “نرخ تبدیل” است. یعنی اینکه در نتیجه تبلیغات بازاریابی شما چه کسانی با شما ارتباط برقرار کرده اند. علاوه بر این، جهت شناسایی KPI های  مختص کمپین خود، باید اطمینان حاصل کنید که حتما امکان اندازه‌گیری دقیق آن ها وجود داشته باشد.

PPC – Pay Per Click (پرداخت در ازای هر کلیک)

پرداخت در ازای هر کلیک (PPC) یک روش بازاریابی اینترنتی بسیار موثر است که بیشتر بر روی گوگل ادوردز (Google AdWords) تمرکز دارد. در مدل PPC، هدف این است که وقتی افراد در مورد محصول شما جست‌وجو می کنند، تبلیغ شما در گوگل نمایش داده شود؛ و اگر فردی روی صفحه آگهی شما کلیک کند، به ازای آن شما پول پرداخت خواهید کرد.

SEO – Search Engine Optimization (بهینه سازی موتورهای جستجو)

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) یکی دیگر از روش های بازاریابی اینترنتی بسیار موثر است که این روش هم بیشتر بر روی گوگل تمرکز دارد؛ با این تفاوت که در این حالت، شما قصد دارید که وقتی کسی در مورد محتوای شما جستجو می کند، وبسایتتان در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. متخصصان SEO از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا رتبه محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو بالا برود. این یک راهکار بلند مدت است، اما می‌تواند بازده بسیار بالایی نیز داشته باشد.

بازاریابی آنلاین

UX –  User Experience (تجربه کاربری)

تجربه کاربری (UX) یک زمینه‌ تخصصی در طراحی دیجیتال است که بخشی از آن، بر روی طراحی وب سایت‌هایی که ساده و کاربر پسند باشند، تمرکز دارد. CRO یکی از جنبه های UX می‌باشد، اما در اصل UX با طراحی کلی صفحات و وب سایت‌ها درگیر است. موضوعاتی همچون نحوه هدایت کاربران بین صفحات وب سایت (Navigation) و میزان تعامل وب سایت شما با دیگر پلتفرم های آنلاین مانند سایر حساب‌های شبکه‌های اجتماعی شرکت از جمله مواردی به حساب می آیند که در این حیطه جای می‌گیرند. یک طراحی ضعیف UX  می تواند باعث شکست بسیاری از فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی شما شود. برای مثال، هنگامی که سرعت لود شدن صفحه بسیار کند است، یا جهت‌یابی (Navigation) سایت به شدت پیچیده است، قطعا بازدید کنندگان پس از مدت زمان اندکی وب سایت را ترک خواهند کرد.

به هیچ وجه نمی توان ادعا کرد که این بلاگ فهرستی جامع از تمام واژه های اختصاری بازاریابی اینترنتی است، اما این هفت مورد قطعا تاثیر زیادی بر روی کسب و کارها دارند و می توانند پاسخی به این سوال باشند که آیا کمپین بازاریابی اینترنتی فعلی یا بعدی شما موفق خواهد شد یا خیر.

اکنون، شما هم راجع به این واژه‌های اختصاری اطلاعاتی را کسب نموده اید و می توانید از آن ها برای رونق هرچه بیشتر کسب و کار خود بهره ببرید.

Recommended Posts


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *